Zapewniamy kompleksowe wsparcie w zakresie transportu, wykorzystując nasze bogate doświadczenie w projektowaniu, optymalizacji i zarządzaniu sieciami transportowymi. Pomagamy naszym Klientom w poszukiwaniu ulepszeń pod względem jakości, wydajności i kosztów.
Nasze portfolio obejmuje szeroki zakres branż, od produktów suchych, przez świeże, mrożoną żywność, artykuły FMCG, aż po branżę motoryzacyjną i towarów przemysłowych. Nasi Klienci to producenci, tradycyjne sieci handlowe i sprzedawcy e-commerce.
Graphene Partners ma praktyczne doświadczenie w optymalizacji transportu całopojazdowego (FTL) i drobnicowego (LTL), oraz w tworzeniu efektywnych rozwiązań dla dystrybucji ostatniej mili, takich jak dostawy bezpośrednio do sklepu, Vanselling i dostawy do domu z obsługą przez dwie osoby (2MH). Zajmowaliśmy się także dedykowanymi usługami oraz kompleksowym zarządzaniem usługami logistycznymi 4PL, cross-dockingiem i konsolidacją przepływów zaopatrzeniowych.
Nasz udział w projektach obejmuje:
Szybki audyt operacji transportowych
Zwykle proces rozpoczynamy od ekspresowego audytu operacji transportowych. Nasi eksperci analizują obecną sytuację i tworzą benchmark, służący do porównania systemu transportowego na bazie swojego wieloletniego doświadczenia, co pozwala zbadać i wykryć niedociągnięcia w jakości usług i przeszacowane koszty.
Na tym etapie identyfikujemy szybkie usprawnienia, które pozwolą osiągnąć redukcje kosztów i zoptymalizują sieć, a następnie w razie potrzeby przedstawiamy potencjalne korzyści związane z poważniejszą reorganizacją procesów.
Wybór najlepszego środka transportu
Jeśli szybki audyt wskaże istotne korzyści związane z dogłębną reorganizacją procesów, tworzymy kompleksową ocenę sieci transportowej. Po zebraniu szczegółowych danych transakcyjnych dotyczących przepływu towarów tworzymy model, który jest narzędziem badawczym służącym za punkt wyjścia do dalszej analizy i opracowywania zaleceń. Podczas tworzenia oceny porównujemy istniejącą sieć transportową z najlepszymi praktykami rynkowymi i zwracamy uwagę na czynniki kosztowe. Do przedstawienia naszych rekomendacji wybieramy optymalną alokację przesyłek między różnymi podejściami, do których zaliczamy:
- Logistykę kurierską
- Ładunki drobnicowe
- LTL
- FTL
- Dedykowaną sieć
- Cross-docking
- Break-bulk
- Konsolidację przesyłek przychodzących
- Rozwiązania 4PL
Złożona optymalizacja
W przypadku bardziej złożonej optymalizacji, np. gdy trzeba zweryfikować liczbę i lokalizację magazynów i platform cross-dockingowych, oferujemy usługę Projektowania i Optymalizacji Sieci.
Optymalizacja własnej floty
Nasz zespół wspiera Klientów w optymalizacji wykorzystania posiadanej/wynajmowanej floty oraz w rozwiązywaniu problemów związanych z czasem pracy kierowców. Pomagamy także w procesie decyzyjnym związanym z dylematem „make or buy”, dostarczając naszym Klientom kompleksowy model TCO (Całkowity Koszt Posiadania).
Zarządzanie przetargiem transportowym i zawarcie umowy
Wspieramy Klientów w procesie zamawiania obsługi logistycznej i negocjacji z przewoźnikami, producentami flot i dostawcami.
Najczęstsze argumenty przemawiające za naszym wsparciem
- Optymalizacja kosztów i poprawa jakości usług
- Nieefektywne wykorzystanie zdolności transportowych i floty samochodowej
- Niezadowalająca wydajność dystrybucji i niedotrzymywanie terminowości dostaw
- Rozszerzenie lub zmniejszenie zasięgu dystrybucji
- Przeniesienie lub utworzenie nowych magazynów oraz centrów dystrybucyjnych
- Prowadzenie negocjacji związanych z wyborem nowego dostawcy
- Wsparcie we wdrażaniu lub zarządzaniu projektem wypracowanych zmian
- Niedobór kierowców
- Problemy z niewystarczającym czasem pracy kierowców
- „Minimum logistyczne” nie jest optymalne
Chcesz wiedzieć więcej?
Piotrem Karbowiakiem
LUB
Zostaw nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy
Case Studies
Wybrane projekty
Negocjacje, kontraktowanie 3PL odpowiedzialnego za organizację dystrybucji dla wiodącego sprzedawcy detalicznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech.
Strategia, dokumentacja i realizacja przetargów transportowych. Planowanie tras.
Przemodelowanie strategii dystrybucji i transportu. Opracowanie planu wdrożenia złożonej dystrybucji opartej o HUB i mniejsze platformy.
Kompleksowy przetarg, negocjacje, zawieranie umowy i wdrożenie operacji 3PL w zakresie magazynowania i dystrybucji.
Kompleksowy audyt operatora 3PL oraz program usprawnień dla magazynu i transportu.
Przetarg na operatora 3PL (centrum dystrybucyjne oraz transport krajowy i międzynarodowy), negocjacje i zawieranie umów oraz optymalizacja zapasu.
Przekształcenie sieci dystrybucyjnej z modelu opartego na małych dystrybutorach z dwoma oddzielnymi kanałami dystrybucji dla różnych kategorii produktów w ujednolicony model oparty na operatorach logistycznych. Outsourcing floty do logistyki wtórnej. Wybór i zakontraktowanie operatorów.
Ogólnoeuropejski przetarg na operatora logistyki pierwotnej.
Likwidacja aktywów i restrukturyzacja dystrybucji ostatniej mili.
Przygotowanie strategii logistycznej na lata 2017-2022. Porównanie istniejących rozwiązań z najlepszymi praktykami.
Modelowanie sieci. Przeprojektowanie lokalizacji węzłów transportowych.
Wsparcie regionalnej firmy 3PL w optymalizacji operacji magazynowych i transportowych oraz w opracowaniu planu dochodowego w średnim i długim terminie, w tym wsparcie w zarządzaniu relacjami z klientami i przeprojektowaniu struktury organizacyjnej.
Przeprojektowanie procesów magazynowe i model sieci transportowej dla wiodącego producenta i dystrybutora produktów ogrodniczych. Zapewnienie ponad 10% rocznych oszczędności w stosunku do budżetu.
Przebudowa łańcucha dostaw suchej żywności i produktów niespożywczych wiodącej polskiej sieci detalicznej. Do zakresu obowiązków należały planowanie, zamawianie, zarządzanie zapasem, wybór lokalizacji magazynu, zarządzanie przetargiem na nowego operatora 3PL (magazyn i transport) oraz wsparcie wdrożeniowe.
Prowadzenie przetargów z operatorami 3PL (magazyn i transport), negocjacje i zawieranie umów.
Prowadzenie przetargu na operatora 3PL, negocjacje i zawieranie umów (magazyn i transport).