Mamy bogaty zestaw umiejętności i doświadczenie we wspieraniu sprzedawców detalicznych z różnych branż w ich codziennych wyzwaniach.
Wiemy, że firmy mierzą się z trudnym do oszacowania popytem oraz szybko zmieniającymi się nawykami zakupowymi u coraz bardziej świadomych Klientów. Aby wyjść naprzeciw tym oczekiwaniom, detaliści muszą postawić na elastyczność, innowacyjność i przede wszystkim na wydajność, efektywność oraz szybkość swoich procesów.
Łańcuch dostaw w handlu detalicznym staje się coraz krótszy, a czas obsługi zamówień coraz szybszy. Dlatego jedną z nieodłącznych części dobrze funkcjonującego łańcucha dostaw są nowe technologie i szerokie inwestycje wykorzystywane do usprawniania procesów wewnątrz firmy.
Graphene Partners zapewnia Klientom profesjonalną i kompleksową usługę doradztwa w tym zakresie. Usprawnienia, które pomagamy wdrażać naszym Klientom, są w czołówce rozwojowych trendów na rynku detalicznym.
Pomagamy naszym Klientom w tworzeniu elastycznych, zorientowanych na usługi platform logistycznych o optymalnych kosztach operacyjnych. Mamy najwyższe kwalifikacje w zakresie optymalizacji zapasu, prognozowania sprzedaży, przeprowadzania ocen ryzyka i planowania promocji w celu wspierania wysokiej dostępności produktów na półkach (OSA) w każdym formacie i lokalizacji sklepu. Wspieramy Klientów w opracowywaniu i wdrażaniu łatwej w obsłudze metodologii i procesu integracji danych z punktów sprzedaży w celu stworzenia trafnego planu zapotrzebowania. Nasze doświadczenie obejmuje kategorie produktów temperatury pokojowej, świeżych, chłodzonych i mrożonych.
Pomagamy naszym Klientom poprawić efektywność i przejrzystość łańcuchów dostaw z Dalekiego Wschodu, dążąc do znalezienia równowagi między optymalnymi poziomami zapasów a maksymalną dostępnością towarów zakupionych bezpośrednio. Udzielamy porad i wsparcia w wprowadzaniu systemu zarządzania zapasami przez dostawców (VMI), konsolidacji w kraju pochodzenia towaru oraz dekonsolidacji importu.
Wspieraliśmy największe sieci detaliczne z branży Non-Food w rozwijaniu możliwości łańcuchów dostaw, które umożliwiają wzrost sprzedaży wielokanałowej dla szerokiego zakresu produktów. Wdrożenie łatwych, ale spójnych zasad kontroli asortymentu pozwala na oferowanie znacznie szerszego wachlarza produktów online niż ten dostępny w sklepach, a także na racjonalizację poziomu zapasów.
Zapewniamy wsparcie naszym klientom, którzy zmagają się z rosnącą potrzebą personalizacji produktów — wytwarzania krótkich serii produktów dostosowanych do indywidualnych preferencji i potrzeb. Za takim trendem stoi rewolucja technologiczna, która bezpośrednio wpływa na skrócenie cyklu życia urządzeń elektronicznych takich jak telefony komórkowe czy komputery. Ten trend można obecnie porównać do cyklu życia produktów tekstylnych, które w sezonie osiągają szczyt popularności, po czym popyt na nie gwałtownie spada.
Jako Graphene Partners, mamy bogate doświadczenie w branży, a nasi Kliencie zawsze otrzymują kompleksowe wsparcie w analizie i prognozowaniu cyklu życia produktów, wydajności w łańcuchu dostaw (od produkcji do dostawy) oraz zdolności do konkurowania z platformami e-commerce, które wyróżniają się niższymi nakładami finansowymi, w zakresie cen i usług.
Chcesz wiedzieć więcej?
Markiem Dymarskim
LUB
Zostaw nam wiadomość poprzez formularz kontaktowy
Case Studies
Wybrane projekty
- Przeprowadzenie procesu mierzenia performance’u operatora 3PL
- Zdefiniowanie wskaźników KPI dla dostawców
- Stworzenie procesu monitorowania wskaźników KPI
- Kompletny projekt modelowania sieci europejskich magazynów (5 DC)
- Projektowanie i optymalizacja podejścia wielokanałowego
- Opracowanie planu wdrożenia i realizacja
Kompleksowe zarządzanie przetargami na realizację zamówień magazynowych i e-commerce w Polsce i we Włoszech
Negocjacje, kontraktowanie 3PL odpowiedzialnego za organizację dystrybucji dla wiodącego sprzedawcy detalicznego w Polsce, Czechach, Słowacji i na Węgrzech
Strategia, dokumentacja i realizacja przetargów transportowych. Planowanie tras.
Przemodelowanie strategii dystrybucji i transportu. Opracowanie planu wdrożenia złożonej dystrybucji opartej o HUB i mniejsze platformy.
Kompleksowy przetarg, negocjacje, zawieranie umowy i wdrożenie operacji 3PL w zakresie magazynowania i dystrybucji.
Kompleksowy audyt operatora 3PL oraz program usprawnień dla magazynu i transportu
Przetarg na operatora 3PL (centrum dystrybucyjne oraz transport krajowy i międzynarodowy), negocjacje i zawieranie umów oraz optymalizacja zapasu.
Przebudowa łańcucha dostaw suchej żywności i produktów niespożywczych wiodącej polskiej sieci detalicznej. Do zakresu obowiązków należały planowanie, zamawianie, zarządzanie zapasem, wybór lokalizacji magazynu, zarządzanie przetargiem na nowego operatora 3PL (magazyn i transport) oraz wsparcie wdrożeniowe.
Wybór i zakontraktowanie operatora 3PL dla wielokanałowego DC (70.000 m2). Wybór i zakontraktowanie dostawcy rozwiązania automatyzacji magazynu. Wdrożenie wybranego rozwiązania.
Usprawnienie procesów i redukcja kosztów magazynu centralnego i magazynu e-commerce.
Konsolidacja i usprawnienie procesów magazynowych. Wybór i zakontraktowanie nowej operacji.
Modelowanie sieci. Przeprojektowanie lokalizacji hubów transportowych
Przygotowanie strategii logistycznej na lata 2017-2022. Porównanie istniejących rozwiązań z najlepszymi praktykami.